בתי הספר ייפעלו בחופש הגדול • המוסדות החרדים מחוץ לתוכנית

דוד קורצווייל 1 Comment on בתי הספר ייפעלו בחופש הגדול • המוסדות החרדים מחוץ לתוכנית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה להורים ולתלמידים בישראל. לראשונה, משרד החינוך יפתח את בתי הספר גם בחופשת הקיץ. .

שר האוצר יאיר לפיד, שר החינוך שי פירון ושר הרווחה מאיר כהן, הכריזו היום על פתיחתם של "בתי ספר של החופש הגדול", אשר יפעלו החל מהקיץ הקרוב (תשע"ד), מהתאריך ה- 1 ביולי ועד ה- 21 ביולי, בין השעות 08:00 – 13:00, במשך חמישה ימים בשבוע (א-ה). בתי הספר יפעלו בכל רחבי הארץ בבתי הספר הציבוריים, בהנחיית פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים.

התכנית תפעל באופן הדרגתי, כאשר בקיץ הקרוב (תשע"ד) ישולבו בתכנית תלמידי כיתות א' ו-ב', מכל רחבי הארץ. בנוסף, יצטרפו עוד כ- 30,000 תלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. בשנתיים הבאות (תשע"ה, תשע"ו) תורחב התכנית גם לילדי הגנים ולתלמידי כיתות ג', ד' ו- ה', באופן מלא.

"בתי הספר של החופש הגדול" יכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד. התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם.

התכנית תתוקצב על ידי משרדי האוצר, החינוך, הרווחה, השלטון המקומי, מפעל הפיס והקרן לידידות. העלות להורים תתבצע בהתאם לאשכול הסוציואקונומי.

ח"כ משה פני תקף את התוכנית ואמר כי "דיברתי עם יו"ר מפעל הפיס ואמרתי שאסור להם ליטול חלק בפרויקט שמפלה ילדים חרדים. זהו פשע מבחינה מוסרית. נעשה כל מאמץ שעד שתתקבלנה החלטות פורמאליות הילדים החרדים לא יופלו לרעה".



1 תגובות

מיין תגובות